Caută printre pagini și documente

Solicitaţi datele de contact

Vă rugăm alegeţi ţara dumneavoastră.

2015-12-09 Product News

10 ani de Pure Thinking: abordarea inovativă a Alfa Laval a deschis calea privind soluțiile de azi pentru protejarea mediului înconjurător

Fără îndoială, Alfa Laval este în prezent lider în industria marină privind grija față de mediul înconjurător. Portofoliul ”Pure Thinking” cuprinde nu doar soluții conforme unor numeroase legislații de mediu, dar și tehnologie de top – sau chiar unica tehnologie – în aplicațiile respective. La expoziția SMM din acest an, Alfa Laval va prezenta cele mai recente soluții, care include și noul Pure SOx 2.0.

În 2004, când a fost introdus conceptul ”Pure Thinking”, soluțiile Alfa Laval erau deja asociate cu eficiență ridicată și reducere de risipă de energie. Totuși, a existat siguranța că în curând vor crește cerițele atunci când vine vorba despre mediul înconjurător. Într-adevăr, Convenția Internațională pentru Controlul și Gestionarea Apelor Uzate și Sedimetelor Navelor, adoptate de IMO în acel an, s-a dovedit a fi unul dintre obstacolele aparent insurmontabile pentru deținătorii și operatorii navelor.

Tratarea apei de balast a fost în atenția tuturor acum o decadă, similar modului în care se află acum controlul emisiilor în prezent”, afirmă Peter Leifland, Președintele Diviziei de Marină. ”Au existat și alți producători în afară de Alfa Laval care dezvoltau soluții pentru tratarea apei de balast, dar atunci noi priveam o imagine de ansamblu. Am anticipat mai mult și legislație mai dură în anii ce vor urma și știam că trebuie îndeplinite aceste condiții fără a fi afectate procesele clienților noștri. Pure Thinking a devenit platforma pentru această necesitate.

Așa cum sugerează și numele, Pure Thinking a început ca o viziune puternică, cu doar câteva produse finalizate și multe care erau în stadiul de idee. PureBallast, de exemplu, nu avea încă un nume și deja se realizau primele teste pe mare. Dar formularea unui scop și a unei abordări sistematice ar demonstra cheia respectării cerințelor legislative. 10 ani mai târziu, cu reglementările intrate în vigoare din S.U.A. privind apa de balast și intrarea in forță a Zonelor de Control a Emisiilor, portofoliul Alfa Laval Pure Thinking reprezintă o ofertă pregătită pentru o realitate concretă..

Dezvoltări unice a tehnologiilor cheie

În timp ce portofoliul Pure Thinking se adresează unei game largi de aplicații, dintre care unele complet noi, produsele acestei game demonstrează punctele forte ale Alfa Laval. ”Principiul Pure Thiking nu a fost să ne aventurăm în zone  necunoscute, ci să găsim soluții la provocări prin aplicarea expertizei noastre de bază în noi moduri”, susține Leifland. ”Separarea, transferul termic și al fluidelor sunt pietrele de temelie ale Alfa Laval, chiar și în abordarea problemelor de mediu”.

PureBilge, separatorul cetrifugal care a fost primul produs din gama Pure Thinking, este un exemplu excelent. ”Centrifugarea a fost marca Alfa Laval pentru mai mult de un secol”, afirmă Leifland. In PureBilge am folosit-o să contracarăm tanagajul navei, eliminând astfel problemele de fiabilitate asociate cu soluțiile de tratare a apei de santină statică.” Această încredere în tehnologiile de bază, cu toate acestea, nu a avut inovații radicale prin faptul că a făcut parte din Pure Thinking.

.PureDry a fost lansat la scurt timp după PureBilge, fiind un tip diferit de separator care permite recuperare a deșeurilor de combustibil în conformitate cu MEPC.1/Circ.642. PureDry este o schimbare de paradigmă în separarea centrifugală, combinând modelul constructiv bazat pe bol solid și pachet de discuri, cu funcții de autocurățare. Împreună, PureDry și PureBilge formează un sistem integrat de gestionare a uleiului uzat și a apei de santină, care produce trei fluxuri: apă curată, o cantitate minimă de solide extra-uscate și combustibil reutilizabil de calitate ISO.

”PureDry este de fapt singura tehnologie capabilă să profite de reglementările MEPC.1/Circ.642”, spune Leifland.” În plus față de minimizarea volumelor de ulei uzat, permite vaselor să recupereze până la 2% din volumul de combustibil consumat – motiv pentru care este adoptat rapid de actori de top din fiecare nișă a industriei marine, concentrate pe energie.” Leifland evidențiază că mai mult de 100 de sisteme PureSry au fost vândute în mai puțin de un an.

Protecția mediului cu energia în prim-plan

Pentru cei cu economia de energie în prim-plan, au existat îmbunătățiri recente ale sistemului PureBallast, o emblemă a portofoliului Pure Thinking. PureBallast, care în 2006 a fost primul sistem de tratare a apei lansat pe piață, a ajuns la a 3-a generație în 2013, având economii de energie de până la 60% în comparație cu versiunile anterioare.

Ratificarea convenției IMO privind apa de balast durează mai mult decât ne așteptam, dar în lumina legislației din S.U.A., nu încape îndoială că se va pune în aplicare,” spune Peter Leifland, Președintele Diviziei de Marină. ”Între timp, am continuat să dezvoltăm sistemul PureBallast pentru respectarea cerințelor pieței de astăzi. Aceste cerințe includ nu doar eficiență energetică ridicată, dar și compactitate și flexibilitate – aspecte care au fost puternic îmbunătățite pentru PureBallast 3.0.”

Dincolo de economiile de energie, PureBallast 3.0 oferă economii de spațiu de 50% față de versiunile anterioare și o flexibilitate mult mai mare, datorită noilor reactoare optimizate într-o varietate de mărimi. Lansat cu reactoare de 300 și 1000 m3/h, sistemul a fost extins cu un reactor de 600 m3/h în primăvara anului 2014, punând în funcțiune o nouă configurație compactă și eficiență energetică.

Depășirea provocării privind emisiile

Ca și eficiența energetică, care are aspecte atât financiare, cât și de mediu, problema de mediu cea mai apăsătoareaa prezentului este una puternic influențată de costurile cu combustibilul. Cu Zonele de Control al Emisiilor (ECAs) pentru sulfați lansate în ianuarie 2015 și pentru nitrați în 2016, costurile cu combustibilul, asociate cu respectarea normelor de poluare, sunt în prim-planul fiecărui operator. Încă o dată, soluții competitive pot fi găsite în portofoliul Pure Thinking, în care PureVent, unicul separator Alfa Laval pentru tratarea gazului de carter, căruia i se alătură PureSOx și PureNOx.

Lansat în 2012, sistemul PureSOx permite navelor să respecte limitele de sulfați și în același timp să folosească combustibil HFO, decât să utilizeze un alt combustibil, mai scump și cu un conținut mai redus de sulf. După ce s-a impus rapid ca un lider în reducerea emisiilor de tip SOx, sistemul este folosit pe o scară largă ca un epurator al motorului și poate întâlnit și în instalații de 28 MW. ”Eficiența PureSOx este dovedită pe mare și are mai multe referințe decât orice altă tehnologie de epurare sulfați”, afirmă Leifland. ”În timp ce alți furnizori au dezvoltat sau chiar cumpărat tehnologii multiple de epurare, Alfa Laval și-a îmbunătățit încontinuu platforma originală PureSOx, care se bazează pe experiență noastră în separare și epurare marină pentru tratarea apei de spălare.”

Tratarea apei de spălare este și în focusul PureNOx, care îndeplinește această funcție vitală ca parte a soluției complete Exhaust Gas Recirculation (EGR). EGR este dezvoltat de MAN Diesel & Turbo pentru motoarele de viteză mică. ” PureNOx garantează eficiența soluției EGR, protejează componentele motorului și permite evacuarea apei în exces în conformitate cu criteriile IMO”, susține Leifland. La bordul a două nave container ale A.P. Moller-Maersk, instalații EGR cu PureNOx au înregistrat deja circa  3500 de ore de operare.

Noi progrese și mult mai mult la expoziția SMM

Progresele continuă cu portofoliul Pure Thinking, în ceea ce privește controlul emisilor și nu numai. Mai multe sisteme PureNOx au fost livrate companiei Chevron pentru EGR pentru două construcții noi, iar în cadrul expoziției SMM de anul acesta va fi prezentat noul PureSOx 2.0, un sistem mai compact cu noi opțiuni și flexibilitate mărită. ”Cu limitele SOx iminente în 2015, Alfa Laval se mândrește cu lansarea unui echipament PureSOx și mai competitiv în cadrul ediției de anul acesta al SMM”, declară Peter Leifland, Președintele Diviziei de Marină.

Looking even further into the future, Alfa Laval is exploring new solutions to serve the industry. This is exactly the sort of thinking made possible by the new Alfa Laval Test & Training Centre, a facility in Aalborg, Denmark with a 250 m2 testing space, where the interaction of equipment and full process lines can be explored. As the closest thing on land to the machinery room of a full-sized commercial vessel, the centre provides a springboard for new innovations – and for making current solutions smaller, simpler and more energy efficient.

”Este o perioadă critică pentru industria marină, ceea ce înseamnă că este o perioadă bună să fii implicat în coceptul Pure Thinking”, afirmă Leifland. ”Prin zece ani de muncă, Alfa Laval a asigurat disponibilitatea soluțiilor exact în momentul și locul în care erau necesare. În plus, am creat un organism de cunoștințe și noi resurse, care va asigura soluțiile de mâine”.

”Pure Thinking va continua”, susține Leifland, ”și pe măsură ce trece timpul, gândirea va fi și mai bine conectată cu acțiunile”.

 

Pentru mai multe detalii privind soluțiile PureThinking și abordarea Alfa Laval privind protecția mediului, visitați www.alfalaval.com/marine

12 large.jpg

Conţinut: